PENTRU REZIDENȚI
Vor fi aprobate numai acele cereri de efectuare a stagiului care sunt adresate in cadrul anului de pregatire corespunzator curiculei.
Stagiu în perioada 01.11.2024-14.11.2024 înscrieri DOAR în perioada 09.09.2024-20.09.2024, în limita locurilor disponibile.
Coordonator prof. univ. dr Curcă George Cristian
Coordonator prof. univ. dr. Hostiuc Sorin Iulian.
Programarea stagiilor de Bioetică si Medicina legală pentru anul 2025 vor fi postate in decursul lunii octombrie 2024
Inscrierile se fac personal doar electronic folosind o adresa de gmail cu numele si prenumele dvs sau de pe adresa de e-mail institutionala – UMF (cea care se termina rez.umfcd.ro). Termen de confirmare primire 30 de zile.
Actele necesare obligatorii pentru inscriere, mai jos mentionate se trimit o singura data, scanate pe adresa de e-mail secretariatmedlegbio@umfcd.ro incarcate intr-un singur document. Mentionam ca aceste acte vor fi trimise de INML la DSP spre verificare, iar in baza lor se va elibera repartitia dvs de efectuare a stagiului de Bioetica.
PRIMIM DOAR ACTELE CORECT SCANATE SI CLARE, FARA MARGINI COLORATE, DOAR IN MARIME REALA SI VA RUGAM FARA ARHIVARE, GOOGLDRIVE, ZIPP…
Dosarul trimis incomplet (ex.: lipsa acord intrerupere) atrage dupa sine blocarea dosarului, drept urmare nu se va elibera repartitia de stagiu.
Actele necesare la inscriere (sunt obligatorii):
1. Rezidentii cu domiciliul in Romania depun:
a. una copie dupa prima pagina a carnetului de rezident,
b. acordul pentru intreruperea de stagiu (acolo unde este nevoie; model acord se afla la sfarsitul documentului)
c. cererea tip completata. (se afla la sfarsitul documentului)
2. Rezidentii aflati in primul an de pregaătire, pot depune cerere pentru stagiul de Bioetica doar daca au carnet de rezident si minim 6 luni de pregatire in stagiul lor de baza.
3. Rezidentii cu domiciliul in alta tara depun la inscriere
a. copie prima pagina carnet rezident sau daca nu aveti carnet depuneti acordul profesorului coordonator, b. cererea tip completata. (se afla la sfarsitul documentului).
c. acordul de intrerupere (acolo unde este nevoie; model acord se afla la sfarsitul documentului))
4. Rezidentți cu detașare depun
a. copie după prima pagină a carnetului de rezident
b. cererea tip de inscriere
c. acordul pentru întreruperea de stagiu (acolo unde este nevoie);
d. cererea detasare primire in centrul Universitar Bucuresti, adresata dlui profesor Curca George Cristian
Inscrierea rezidentilor pentru stagiul de bioetica se efectueaza in limita locurilor disponibile.
Inscrieriea oricarui medic rezident la stagii se va efectua cu respectarea normelor Ordinului nr. 101/3180/2015 pentru completarea Ordinului ministrului sănătăţii publice şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 1.141/1.386/2007 privind modul de efectuare a pregătirii prin rezidenţiat în specialităţile prevăzute de Nomenclatorul specialităţilor medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală (vezi mai jos).
Conform acestui ordin inscrierile incep cu minimum 30 de zile înainte de începerea stagiului de pregătire. Documentele necesare intre care cererea de efectuare a pregătirii pentru acordul de primire al şefului de secţie/secţie clinică va fi conform modelului din anexa ordinului iar procedura de inscriere intocmai dupa cum este prezentata in ordinul mai sus amintit.
Toti medicii rezidenti efectueaza stagiul de bioetica ceea ce sustine nevoia de moralitate in actul medical. Pentru a putea administra numarul mare de medici rezidenti toti medicii rezidenti sunt rugati ca in acord cu indrumatorul de stagiu sa se inscrie la stagiul de bioetica in anul corespunzator, conform curiculei.
Vor fi aprobate numai acele cereri de efectuare a stagiului care sunt adresate in cadrul anului de pregatire corespunzator curiculei. Prin exceptie, rezidentii care solicita efectuarea modulului in afara anului curicular vor trebui sa-si motiveze situatia de exceptie printr-o cerere aprobata de catre coordonatorul de rezidentiat insotita obligatoriu de dovada motivului care ii impiedica sa efectueze stagiul in anul corespunzator curiculei (ex. dovada plecarii din tara, dovada participarii la bursa, etc.).
Rezidentii care aleg sa nu solicite efectuarea stagiului de bioetica in anul corespunzator curiculei si nici nu prezinta motivatia pentru aceasta situatie particulara vor fi inscrisi exclusiv in ultimul modul de bioetica in ultimul an de rezidentiat in limita locurilor disponibile.
Medicii rezidenti sunt rugati sa respecte impartirea curiculara pe stagii si module si de asemenea sa-si respecte colegii care aleg sa isi organizeze programul de pregatire astfel incat sa nu creeze disfunctionaliti.
In situatia in care programarea perioadelor cand se efectueaza stagiul de bioetica pe perioada anului curicular nu corespunde intrutotul programarii curiculare a specialitatii (de ex. exista o curicula in care modulul de bioetica este programat cu incepere din 15 decembrie si care ar urma sa se desfasoare pe timpul sarbatorilor de Craciun) va avea prioritate programarea efectuata de catre cadrele didactice ale Disciplinei de Medicina legala si Bioetica intrucat acestea desfasoara modulul de bioetica si doar ele isi cunosc programul normat de catre UMFCD, modulul de bioetica neputandu-se desfasura prin suprapunere cu alte atributii didactice.
Data exacta a stagiilor din urmatorul an se stabileste in fiecare an universitar incepand cu 15 Octombrie fiind dependenta de programul universitar care este definitivat de catre UMFCD in jurul acestei perioade.
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII, MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII ŞTIINŢIFICE
Ordinul nr. 101/3180/2015 pentru completarea Ordinului ministrului sănătăţii publice şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 1.141/1.386/2007 privind modul de efectuare a pregătirii prin rezidenţiat în specialităţile prevăzute de Nomenclatorul specialităţilor medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală
În vigoare de la 01.03.2015
Nr. 101/3.180
Ministerul Sănătăţii
Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice
Văzând Referatul de aprobare nr. NB 806 din 2 februarie 2015 al Direcţiei generale resurse umane, juridic şi contencios din cadrul Ministerului Sănătăţii,
având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 899/2002 privind organizarea învăţământului postuniversitar medical şi farmaceutic uman, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 26/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, ministrul sănătăţii şi ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice emit prezentul ordin.
Art. I.
După articolul 21 din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 1.141/1.386/2007 privind modul de efectuare a pregătirii prin rezidenţiat în specialităţile prevăzute de Nomenclatorul specialităţilor medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 671 din 1 octombrie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se introduc şapte noi articole, articolele 211-217, cu următorul cuprins:
Art. 211.
Repartizarea în unitatea sanitară acreditată pentru efectuarea modulului, denumită în continuare unitatea sanitară acreditată, se realizează pe baza acordului de primire al şefului de secţie/secţie clinică din unitatea sanitară respectivă.
Art. 212.
Cu minimum 30 de zile înainte de începerea modulului de pregătire rezidenţii şi specialiştii prevăzuţi la art. 1 vor depune la unitatea sanitară acreditată cererea de efectuare a pregătirii, cu acordul de primire al şefului de secţie/secţie clinică, conform modelului din anexa care face parte integrantă din prezentul regulament. Unitatea sanitară acreditată centralizează cererile de efectuare a pregătirii, în original, pe care le transmite săptămânal direcţiei de sănătate publică judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, însoţite de o copie a carnetului de rezident - prima pagină.
Art. 213.
Structura abilitată din cadrul direcţiei de sănătate publică prelucrează solicitările şi întocmeşte o adresă de repartiţie către unitatea sanitară acreditată care a transmis cererea şi o adresă de repartiţie către unitatea sanitară cu care a încheiat contractul de muncă de rezident. În cazul specialiştilor aflaţi în pregătire la a 2-a specialitate cu taxă, structura abilitată din cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, întocmeşte numai adresa de repartiţie către secţia/secţia clinică în care se efectuează stagiul. Cu 5 zile înainte de începerea pregătirii, direcţia de sănătate publică transmite unităţilor sanitare de la care au venit solicitările adresele de repartiţie.
Art. 214.
La primirea adreselor de repartiţie unitatea sanitară acreditată eliberează rezidenţilor/specialiştilor adresele de repartiţie prevăzute la art. 213, pe care aceştia au obligaţia să le depună la secţia/secţia clinică din unitatea sanitară acreditată unde se desfăşoară modulul şi, după caz, la unitatea angajatoare.
Art. 215.
După finalizarea modulului de pregătire consemnată în carnet, rezidenţii/specialiştii vor depune la unitatea sanitară acreditată în care s-a efectuat pregătirea o copie a carnetului de rezident - prima pagina şi pagina din care să rezulte finalizarea modulului de pregătire. Aceste copii vor fi transmise la structura abilitată din cadrul direcţiei de sănătate publică.
Art. 216.
Validarea stagiilor efectuate pe parcursul fiecărui an de rezidenţiat va fi efectuată de către structura abilitată din cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
Art. 217.
Aplicarea vizei anuale se face de către serviciul resurse umane din unitatea angajatoare pe baza documentelor aflate în dosarul personal (pontaje lunare, întreruperi şi altele asemenea)."
Art. II.
Prezentul ordin se aplică începând cu data de 1 martie 2015.
Art. III.
(1) Pentru Centrul Universitar Bucureşti, până la data de 1 mai 2015 documentele prevăzute la art. 212 şi 215 din Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 1.141/1.386/2007 privind modul de efectuare a pregătirii prin rezidenţiat în specialităţile prevăzute de Nomenclatorul specialităţilor medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală, cu modificările şi completările ulterioare, se transmit către Compartimentul de management al pregătirii medicilor, medicilor dentişti şi farmaciştilor prin rezidenţiat şi a doua specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii, Strada George Vraca nr. 9, sectorul 1, municipiul Bucureşti, care realizează activităţile prevăzute la art. 213.
(2) După data prevăzută la alin. (1) solicitările vor fi prelucrate de către structura abilitată din cadrul Direcţiei de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti.
Art. IV.
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
|
|
|
|
Ministrul sănătăţii, Ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice, |
|
ANEXĂ la regulament
CERERE
Subsemnatul (a), . . . . . . . . . ……………………………………………., cod rezident . . . . . . . . ……………….. ., rezident/specialist în specialitatea . . . . . . . . . ………………………………..., vă rog să binevoiţi a-mi aproba efectuarea stagiului de Bioetica din curricula de pregătire în specialitate în perioada ……………………în secţia clinică Medicina Legala/ INML “Mina Minovici” pe care o conduceţi.
Data Semnatura,
Domnului prof. univ. dr. …………………………………………….
(se trece coordonatorul care este trecut mai sus la stagiul din perioada pe care ati ales-o)
Adresa e-mail rezident: ………………………………………………………..
Cerere pentru acord intrerupere
Subsemnatul (a), . . . . . . . . . …………………………………., cod rezident . . . . . . . . …………………………….. ., rezident/specialist în specialitatea . . . . . . . . . ……………………………….., vă rog să binevoiţi a-mi aproba intreruperea stagiului de . . . . . . . . . . . . . . . . . …………….. . . in perioada ……………………………pentru a efectua stagiul de Bioetica din curicula de pregătire.,
|
Data Semnatura,
Domnului prof. univ. dr. ……………………………………………………………… (va semna coordonatorul de la stagiul pe care il intrerupeti )
|
|
|
|
|
|
|